10 tips voor een vlotte levering

Een levering waarbij alles vlekkeloos verloopt, is belangrijk voor jou en voor ons. Voor ons betekent dit dat we alle verpakkingen controleren voor ze vertrekken, en dat we jouw bestelde artikelen met de grootste zorg behandelen.

Maar welke voorzorgen moet jij nemen om de levering zo goed mogelijk te doen verlopen? Hieronder vind je enkele tips om je voor te bereiden op de levering. Zo maken we samen dat de levering vlot kan verlopen! 

1. Parkeerrruimte

Voorzie zeker voldoende parkeerruimte voor onze vrachtwagen. Als je in een drukke straat woont: vraag tijdig borden voor parkeerverbod aan bij de gemeente zodat je de plaatsen kan vrij houden. 

  • Levering zonder ladderlift: voorzie 8 meter indien we op straat moeten parkeren (en niet op een oprit).

  • Levering met ladderlift: voorzie 15 meter.
     

2. Betaling

Betalen gebeurt altijd bij levering of minstens 3 dagen op voorhand. Dit zijn de betalingsmogelijkheden:

  1. Cash: hou hierbij rekening met de nieuwe wetgeving. Voortaan mag er, onafhankelijk van het totale bedrag van de verkoop, steeds tot maximum 3.000 € cash betaald worden. (Vb.: Bij een verkoop van 5.000 € mag dus 3.000 € cash betaald worden. Opgelet, de cash betaling wordt opgeteld over alle betalingen heen : voorschot, bijbetaling, saldo afrekening ... en verschillende transacties op verschillende namen en/of adressen worden bij het minste vermoeden samengevoegd.)
  2. Betaalkaarten: Bancontact, Mastercard of Visa. Let op: alle betaalkaarten hebben een persoonlijke limiet, ongeacht hoeveel geld er op uw rekening staat. Neem daarom contact op met je bank om de limiet te verhogen indien nodig.
  3. Per overschrijving: we vragen om het saldo minstens 3 werkdagen voor de levering over te schrijven op één van onderstaande rekeningnummers. KBC: BE03 4139 1647 8184 of BNP PARIBAS: BE79 2930 1520 7433. Vermeld bij de betaling de OGM code die onderaan rechts op je verkoopsovereenkomst vermeld staat. Je kan ook het verkoopsnummer vermelden, dit staat rechtsbovenaan, vlak boven de klantencode. 
     

3. Leveren, niet monteren

Indien we de meubelen enkel leveren en niet monteren, dan worden deze afgezet op het gelijkvloers.
 

4. Vlotte doorgang

Voorzie een vlotte doorgang naar de kamer waar je nieuwe meubelen zullen staan. De nodige ramen, deuren en doorgangen moeten geschikt zijn voor de te leveren meubelen. Zorg ervoor dat de plaats waar er gemonteerd moet worden, leeg is.
 

5. Persoonlijke gegevens

Controleer je persoonlijke gegevens op de verkoopsovereenkomst. Als er een wijziging nodig is (GSM nummer, adres, verdieping, … ) mail dan naar levering.service@krea.be of bel naar 03 760 18 50 tijdens de weekdagen. Geef dit zeker door voor de datum van levering!
 

6. Meenemen oude meubelen

Indien je wenst dat we je oude meubelen meenemen (tegen betaling), dan heb je dat met de verkoper afgesproken en is dat genoteerd op de verkoopsovereenkomst. We vragen je deze meubelen op voorhand te demonteren (niet voor salons en matrassen). Als het niet afgesproken werd met de verkoper, verwittig dan onze leveringsdienst op het moment dat je de leverafspraak inplant. (min 3 werkdagen voor de levering).  
 

7. Lift of trap

Kijk goed na of alles via de huislift of trap naar boven kan. Vraag ook de toestemming van de conciërge of de eigenaar van het gebouw om deze te mogen gebruiken. Bij twijfel, raden we aan om onze ladderlift te bestellen. Indien we de ladderlift niet moeten gebruiken, moet je deze ook niet te betalen.
 

8. Vensterglas

Er wordt door onze mensen geen vensterglas uitgenomen. Hiervoor contacteer je best zelf een glazenmaker.
 

9. Verplaatsen of annuleren

Als je een leveringsafspraak wil annuleren of verplaatsen, kan dit ten minste 5 werkdagen voor de afgesproken leveringsdatum. Indien er toch binnen de 5 werkdagen afgebeld wordt, of bij afwezigheid op de dag zelf, zullen er annulatiekosten worden aangerekend.
 

10. Levertijdstip opvragen

Twee dagen op voorhand kan je het levertijdstip opvragen op onze website. Dit kan je via deze link doen.

Zit je nog steeds met vragen? Neem contact met ons op!

 

Winkel

+32 (0)3 760 18 53
info@colifac.be

Weekdagen: 10:00 - 18:00
Dinsdag gesloten
Zaterdag: 9:30 - 18:30
Zondag: 13:00 - 18:30

 

Levering & service

+32 (0)3 760 18 50
levering.service@krea.be

Weekdagen: 8:00 - 17:30
Dinsdag: 8:00 - 15:00
Weekend: gesloten

 

 

Administratie

+32 (0)3 760 18 54

info@colifac.be

Weekdagen: 8:00 - 16:30
Dinsdag: 8:00 - 15:00
Weekend: gesloten

 

E-mail

Buiten de openingsuren? Gebruik onderstaande knop en vul het contactformulier in!

Contacteer ons