10 tips voor een vlotte levering

Een levering waarbij alles vlekkeloos verloopt, is belangrijk voor u en voor ons. Wij controleren hier alle verpakkingen voor ze vertrekken en behandelen ze met grote zorg. Belangrijk is dat u zelf ook enkele voorzorgen neemt…. Hieronder vindt u enkele tips om u voor te bereiden op de levering. Zo maken we samen dat de levering vlot kan verlopen! 

 

Tip 1: Parkeerruimte

Voorzie genoeg parkeerruimte voor onze vrachtwagen: 

  • Levering zonder ladderlift: voorzie 8 meter indien we op straat moeten parkeren (en niet op een oprit).
  • Levering met ladderlift: voorzie 15 meter.

Indien u in een drukke straat woont: vraag tijdig borden voor parkeerverbod aan bij uw gemeente zodat u de plaatsen kan vrij houden.

Tip 2 : Betaling

Betalen gebeurt altijd bij levering of op voorhand. Dit zijn de betalingsmogelijkheden:

  • Cash. Hou hierbij rekening met de nieuwe wetgeving. Voortaan mag er, onafhankelijk van het totale bedrag van de verkoop, steeds tot maximum 3.000 € cash betaald worden. (Vb.: Bij een verkoop van 5.000 € mag dus 3.000 € cash betaald worden. Opgelet, de cash betaling wordt opgeteld over alle betalingen heen : voorschot, bijbetaling, saldo afrekening ... en verschillende transacties op verschillende namen en/of adressen worden bij het minste vermoeden samengevoegd.)
  • Met een bankcheque 
  • Met betaalkaart(en) (Bancontact, Mastercard of Visa). Let op: alle betaalkaarten hebben een persoonlijke limiet, ongeacht hoeveel geld er op uw rekening staat. Neem daarom contact op met uw bank om uw limiet te verhogen indien nodig.
  • Op voorhand per overschrijving. We vragen u om het saldo minstens 3 werkdagen voor de levering over te schrijven op één van onderstaande rekeningnummers.
    KBC: BE03 4139 1647 8184
    BNP PARIBAS: BE79 2930 1520 7433
    Vermeld bij uw betaling de OGM code die onderaan rechts op uw verkoopsovereenkomst vermeld staat.
    U kan ook het VK nummer vermelden, dit staat rechtsbovenaan, vlak boven de klantencode. 

Tip 3: Leveren, niet monteren

Indien we uw meubelen enkel leveren en niet monteren, dan worden deze afgezet op het gelijkvloers.

Tip 4: Vlotte doorgang

Voorzie een vlotte doorgang naar de kamer waar uw nieuwe meubelen zullen staan. De nodige ramen, deuren en doorgangen moeten geschikt zijn voor de te leveren meubelen. Zorg ervoor dat de plaats waar er gemonteerd moet worden, leeg is.

Tip 5: Persoonlijke gegevens

Controleer uw persoonlijke gegevens op de verkoopsovereenkomst. Indien er een wijziging nodig is (GSM nummer, adres, verdieping, … ) mail dan naar levering.service@krea.be of bel naar 03 760 18 50 tijdens de weekdagen. Geef dit zeker door voor de datum van levering!

Tip 6: Meenemen oude meubelen

Indien u wenst dat we uw oude meubelen meenemen (tegen betaling), dan heeft u dat met de verkoper afgesproken en is dat genoteerd op de verkoopsovereenkomst. We vragen u deze meubelen op voorhand te demonteren (niet voor salons en matrassen).
Indien het niet afgesproken werd met de verkoper, verwittig dan onze leveringsdienst op het moment dat u de leverafspraak inplant. (min 3 werkdagen voor de levering).  

Tip 7: Lift / Trap

Kijk goed na of alles via de huislift/trap naar boven kan. Vraag ook de toestemming van de conciërge of de eigenaar van het gebouw om deze te mogen gebruiken. Bij twijfel, raden we aan om onze ladderlift te bestellen. Indien we de ladderlift niet moeten gebruiken, hoeft u deze ook niet te betalen.

Tip 8: Vensterglas

Er wordt door onze mensen geen vensterglas uitgenomen. Hiervoor contacteert u best zelf een glazenmaker.

Tip 9: Verplaatsen of annuleren

Als u een leveringsafspraak wil annuleren of verplaatsen, kan dit ten minste 5 werkdagen voor de afgesproken leveringsdatum. Indien er toch binnen de 5 werkdagen afgebeld wordt, of bij afwezigheid op de dag zelf, moeten we annulatiekosten aanrekenen.

Tip 10: Levertijdstip opvragen

Twee dagen op voorhand kan u het levertijdstip opvragen op onze website. Dit kan u via deze link doen.

 

TOCH NOG VRAGEN?

Heeft u toch nog vragen in verband met onze levering, contacteer dan onze leveringsdienst op : levering.service@krea.be of bel naar 03 760 18 50