
Levering en montage
Hoe kan ik een datum afspreken voor levering?
Heb je een mail gekregen dat je meubels voorradig zijn? Neem dan telefonisch contact op met onze collega's van de leveringsdienst: 03 760 18 50. Zij zijn elke weekdag bereikbaar van 8u tot 17u30, op dinsdag tot 15u.
Hoe kom ik het levertijdstip te weten?
Ten laatste 2 werkdagen voor de leveringsdag krijg je van ons een SMS met het verwachte tijdstip van levering. Geen SMS gekregen? Vraag het levertijdstip op bij de collega's van de leveringsdienst 03 760 18 50.
Ik heb bij mijn aankoop een levering gevraagd, maar zou toch liever afhalen. Wat nu?
Is de leveringsafspraak al ingepland? Bel dan naar de leveringsdienst om deze datum te annuleren. Dit kan ten laatste 5 werkdagen voor de afgesproken leveringsdatum. Wij boeken je verkoop dan om naar een afhaling. Ga bij het afhalen eerst naar de kassa in de Colifac winkel voor de nodige afhaaldocumenten. Het afhalen zelf kan tijdens de openingsuren van de meubelwinkels.
Is de leveringsafspraak nog niet ingepland? Bel of mail dan naar de Colifac winkel om je verkoop naar een afhaling om te zetten. Van zodra de meubels op voorraad zijn, word je daarvan verwittigd. Ga bij het afhalen eerst naar de kassa in de Colifac winkel voor de nodige afhaaldocumenten. Het afhalen zelf kan tijdens de openingsuren van de meubelwinkels.
Ik heb een leveringsdatum afgesproken. Kan ik deze nog verzetten?
Je kan je leveringsafspraak verplaatsen ten laatste 5 werkdagen voor de afgesproken datum. Indien er toch binnen de 5 werkdagen afgebeld wordt, of bij afwezigheid op de dag zelf, zullen er annulatiekosten aangerekend worden
Kan ik mijn aankopen van Krea en Colifac samen laten leveren?
Heb je aankopen gedaan bij zowel Krea als Colifac? Dan worden ze gegroepeerd en samen geleverd. Transportkosten worden dan ook maar één keer aangerekend.
Kan ik zelf de leveringsdag kiezen?
Onze leveringsdienst werkt met vaste route-dagen. Zo zal regio Antwerpen bijna altijd op maandag en donderdag geleverd worden. Graag een afspraak maken? Of wil je weten welke dag jouw regio geleverd wordt? Neem contact op met onze leveringsdienst op 03 760 18 50.
Mijn meubels moeten geleverd worden op een verdieping. Hoe werkt dit?
Als je kiest voor montage, leveren we de meubels op de verdieping die je wenst. Bij het plaatsen van de bestelling, bekijkt de verkoper met jou de situatie en wordt de juiste verdieping op de verkoopsovereenkomst vermeld. Past alles in de huislift? Dan wordt er geen extra kost aangerekend. Is er een ladderlift/kolomlift nodig? Dan komt hier een extra kost bij afhankelijk van de verdieping. Twijfelt u of er een lift nodig is? Dan nemen wij deze voor de zekerheid mee. Wordt de ladderlift/kolomlift niet gebruikt, dan moet je er ook niet voor betalen.
Wens je geen montage? Dan leveren we de meubels standaard op het gelijkvloers.
Nemen jullie oude meubels terug?
Zeker, als wij bij jou thuis leveren, dan kan je ook je oude meubels meegeven. Hiervoor wordt een containerkost aangerekend. Vermeld dit bij het plaatsen van je bestelling of ten laatste bij het maken van de leveringsafspraak. Zijn je meubels nog in goede staat? Contacteer dan de kringloopwinkel in de buurt, zij komen meubels vaak gratis ophalen en... zo doe je er iemand anders nog plezier mee ook!
Wat is inbegrepen bij een montage?
Bij levering kan je ook kiezen voor de optie ‘montage’. Dit wil zeggen dat onze ervaren monteurs de meubelen bij jou thuis op de juiste plaats volledig in elkaar zullen zetten. Ze nemen ook alle afval en verpakking terug mee. Zo ben je zeker dat alles tiptop in orde is. Onze monteurs zijn echte vakmannen. Ze komen bij je langs in een team van 2 personen op een vooraf afgesproken datum en tijdsvenster. Montagekosten hangen af van het type meubel en de tijd die nodig is om dit te monteren. Een slaapkamer zal dus een andere montagekost hebben dan bijvoorbeeld een salon of een eetkamer. De tarieven kan je navragen bij onze verkoopsadviseurs in de Colifac meubelwinkel.
Wat is inbegrepen bij een standaard levering?
Bij een standaardlevering worden de meubels afgezet op het gelijkvloers. De transportkost is afhankelijk van de afstand tot de winkel. Meer info? Contacteer onze verkopers op 03 760 18 53. Wens je toch dat je meubels door onze vakmannen gemonteerd worden? Dat kan! Vraag ernaar bij je verkoper.
Wat moet ik voorzien of nakijken bij een levering?
Lees de 10 tips voor een vlotte levering. Deze vind je terug op de achterkant van je klantenmapje en in de bevestigingsmail van de leveringsafspraak. Hier vind je de belangrijkste punten terug:
- Kijk op de verkoopsovereenkomst jouw persoonlijke gegevens na (GSM nummer, adres, verdieping, ...). Indien er een wijziging nodig is, mail dan naar levering.service@krea.be of bel tijdens de werkdagen naar 03/760.18.50.
- Voorzie voldoende parkeerruimte (3 parkeerplaatsen of 15 meter) voor onze vrachtwagen en eventueel de ladderlift. Woon je in een drukke straat? Vraag dan tijdig borden voor parkeerverbod aan bij de gemeente.
- Zorg voor een vlotte doorgang naar de kamer waar de nieuwe meubelen komen te staan. De nodige ramen, deuren en doorgangen moeten geschikt zijn voor de te leveren meubelen. Bij montage: zorg ervoor dat de plaats waar er gemonteerd moet worden leeg is.
- Kijk goed na of alles via de huislift of trap naar boven kan. Vraag toestemming aan de conciërge of eigenaar van het gebouw om deze te mogen gebruiken. Twijfel je of de traphal of lift ruim genoeg is? Bestel voor de zekerheid de ladderlift. Je moet deze niet betalen indien hij niet gebruikt wordt.
- Er wordt door onze mensen geen vensterglas uitgenomen. Hiervoor contacteer je best zelf een glazenmaker.
- Als je gevraagd hebt om oude meubels terug mee te nemen, zorg dan dat ze gedemonteerd klaar staan.
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij levering?
Dit zijn de mogelijkheden voor het betalen van je saldobedrag:
- Overschrijving: Je kan tot 5 werkdagen op voorhand ook het resterend saldo overschrijven op één van volgende rekeningnummers: BE03 4139 1647 8184 (KBC) of BE79 2930 1520 7433 (BNP Paribas Fortis). Vermeld bij overschrijving de OGM code of het verkoopsnummer. Je vindt de OGM code rechts onderaan de verkoopovereenkomst. Toch al dichter bij de leveringsdag dan 5 werkdagen? Gebruik dan een instant overschrijving.
- Online betaling: In de bevestigingsmail van de leveringsdag, vind je een link om het saldo-bedrag online te betalen. Deze betaling volgt de regels van een kaartbetaling: als je persoonlijke limiet is ingesteld, dan zal je een bedrag boven die limiet niet kunnen betalen. In dat geval: verhoog je persoonlijke limiet in je online banking app of contacteer je bank.
- Betaalkaarten: Bancontact, Mastercard of Visa. Let hierbij op je persoonlijke limiet. Neem contact op met de bank om jouw persoonlijke limiet na te kijken en eventueel te verhogen.
- Cash: Je kan tot €3.000 cash betalen aan onze chauffeurs. Dit conform met de Belgische wetgeving. Dit bedrag wordt berekend over alle betalingen en bestelbonnen heen: voorschot, bijbetaling, saldo afrekening, ... Het is mogelijk om een deel cash en een deel met de kaart te betalen.
Worden de meubels gemonteerd?
Bij een standaardlevering worden de meubels niet gemonteerd. Het is wel mogelijk om dit als extra optie te kiezen. Dit wordt dan afgesproken met de verkoper of ten laatste met de leveringsdienst bij het maken van de leveringsafspraak. Zo kunnen we voldoende tijd voorzien in de planning.
Zit je nog steeds met vragen? Neem contact met ons op!
Winkel
+32 (0)3 760 18 53
info@colifac.be
Weekdagen: 10:00 - 18:00
Dinsdag gesloten
Zaterdag: 9:30 - 18:30
Zondag: 13:00 - 18:30
Levering & service
+32 (0)3 760 18 50
levering.service@krea.be
Weekdagen: 8:00 - 17:30
Dinsdag: 8:00 - 15:00
Weekend: gesloten
Administratie
Weekdagen: 8:00 - 16:30
Dinsdag: 8:00 - 15:00
Weekend: gesloten
Buiten de openingsuren? Gebruik onderstaande knop en vul het contactformulier in!